خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا

ساخت وبلاگ

نظام آموزشی کانادا

مقاطع مختلف در نظام آموزشی کانادا

مدرسه در کانادا به طور کلی از سن 5 تا 18 سالگی ادامه دارد. در بعضی استان‌ها مقاطع تحصیلی دارای پایه‌های بیشتر یا کمتری هستند. اما به طور کلی دوره‌های پیش‌دبستانی و دبستان، راهنمایی و دبیرستان از مقاطع مدرسه در ایالات مختلف کانادا است.

در مقطع پیش‌دبستانی، دانش‌آموزان تقریبا نیمی از زمان روزانه خود را در مدرسه می‌گذرانند. اما در بقیه مقاطع این عد حدود 6 ساعت در روز است. مدارس نیز به طور عمومی در حدود 9 ماه از سال، یعنی از ابتدای مهر به تاریخ شمسی تا پایان خرداد ماه فعال هستند. هرچند در کانادا نیز مانند ایران، بعضی مدارس در تمام طول سال برنامه‌ریزی آموزشی دارند.

تحصیل در مدارس کانادا برای دانش‌آموزان خارجی حدود سالانه 12 هزار دلار کانادا هزینه دارد. البته این هزینه بنا بر هر مدرسه و ایالت ممکن است تا حدودی دچار تغییر شود.

تحصیل در مقاطع دانشگاهی کانادا نیز از نظر مقاطع مانند سایر نقاط دنیا در سه سطح اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. این مقاطع توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ایالتی و همچنین کالج‌های ایالتی و کالج‌های کاربردی ارائه می‌شود. این موارد بجز موسسات فنی و حرفه‌ای خصوصی هستند.

تحصیل در دوره‌های کالج معمولا 2 الی 4 سال طول می‌کشد. این دوره‌ها تمرکز زیادی روی آموزش مهارت‌های مختلف دارند. به همین جهت هم بسیاری از جوانان کانادایی علاقه دارند در کالج‌ها به ادامه تحصیل بپردازند؛ تا زودتر بتوانند وارد بازار کار شوند.

دوره‌های کارشناسی در کانادا نیز 3 الی 4 سال طول می‌کشد و در حوزه‌های مختلف علوم و فنون ارائه می‌شود. به طور معمول دوره‌های لیسانس برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز دارند.

در نهایت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا ارائه می‌شود؛ که دوره ارشد 1 یا 2 سال و دوره دکترا 3 الی 5 سال زمان می‌برد.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان خارجی به نسبت هزینه ناچیز آن برای شهروندان کانادایی به نسبت بالاست. اما تحصیل در کانادا تجربه تحصیل در یکی از باکیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان را در اختیار شما می‌گذارد؛ که طبیعتا می‌تواند در آینده شغلی شما بسیار موثر باشد.

همچنین اگر به دنبال دریافت بورسیه‌های تحصیلی و اقامت کانادا هستید؛ این امکان در دوره‌های دکترا بیش از هر مقطعی وجود دارد.

تسلط به زبان انگلیسی و به دست آوردن نمره کافی در آزمون آیلتس و داشتن نمره‌های مناسب و مقالات معتبر در حوزه تحصیلی، می‌تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش و حتی بورسیه‌های تحصیلی بیشتر کند.

امیدواریم این مقاله یک دید کلی از نظام آموزشی کانادا در شما ایجاد کرده باشد. می‌کوشیم تا در مقالات دیگر در این زمینه، با جزئیات بیشتری به روش‌های دریافت اقامت تحصیلی و تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف بپردازیم.

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا...
ما را در سایت خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : vac thevac بازدید : 156 تاريخ : يکشنبه 26 اسفند 1397 ساعت: 14:22

آب و هواي كانادا

 

 

سرد! شايد اين ساده‌ترين و مشخص‌ترين توصيفي باشد كه مي‌توان از آب و هواي كانادا داشت. البته موضوع به اين سادگي نيست و براي شناخت آب و هواي اين كشور پهناور نياز به توضيحات بيشتري است. مهاجرت و اقامت كانادا براي بسياري داراي جاذبه‌هاي فراواني است. همچنين بسياري از افراد كه در حال اقدام براي دريافت اقامت كانادا هستند؛ علاقه دارند درباره آب و هواي كانادا اطلاعات دقيقي داشته باشند. به هر حال قابل انكار نيست كه آب و هواي محل زندگي مي‌تواند تاثير مستقيمي بر كيفيت زندگي افراد داشته باشد. به همين دليل در اين مقاله به‌طور خلاصه به بررسي ويژگي‌هاي آب و هوايي اين كشور پرداخته‌ايم.

همان‌طور كه گفتيم كانادا كشوري پهناور است كه از شمال به قطب شمال و از جنوب با كشور آمريكا مرز مشترك دارد. در نتيجه مي‌توان گفت در سرزمين‌هاي مختلف كانادا، آب و هواهاي مختلفي را مي‌شود تجربه كرد. از آب و هواي سرد قطبي كه ميانگين دما در مناطق شمالي اين كشور هميشه زير صفر است؛ تا آب و هواي گرم و معتدل‌تر در مناطق جنوبي اين كشور، كه گاهي ميانگين دماي سالانه به 20 درجه سانتيگراد نيز نزديك مي‌شود.

سردترين نقاط كانادا

احتمالا اطلاع از اين ليست خيلي براي شما جذاب نباشد. اما به هر حال اگر به دنبال فرار از آب و هواي سرد هستيد؛ بهتر است تا مي‌توانيد از نقاط شمالي كشور كانادا دور شويد. البته با نيم‌نگاهي به نقشه كشور كانادا نيز مي‌توان متوجه شد كه تمركز شهرهاي بزرگ اين كشور در نيمه جنوبي آن است.

آب و هواي كانادا

گرم‌ترين نقاط كانادا

حقيقت آن است كه وقتي در مورد كانادا صحبت مي‌كنيم منظور از گرم‌ترين نقاط كانادا، نقاطي است كه ميانگين دماي آن در طول سال به حدود 15 الي 20 درجه سانتيگراد مي‌رسد. پس شايد هنوز هم براي بسياري اين دما به عنوان آب و هواي گرم شناخته نشود. اما به هر حال پرجمعيت‌ترين نقاط كانادا ايالت‌هاي جنوبي آن در نزديكي مرز آمريكا است.

اما اگر به طور دقيق‌تر بخواهيم بگوييم؛ شهر ويندسور واقع در ايالت اونتاريو، گرم‌ترين و البته خوش آب و هواترين نقطه كانادا است. اين شهر زيبا در واقع جنوبي‌ترين شهر بزرگ كاناداست؛ و دقيقا روبروي ساحل شهر ديترويت در آمريكا قرار دارد.

در ويندسور و با پايان يافتن زمستان دماي هوا از حدود 6 درجه سانتي‌گراد آغاز مي‌شود؛ و در تابستان‌ها حتي در روزهايي خاص به 40 درجه سانتي‌گراد نيز مي‌رسد. ولي به طور كلي مي‌توان گفت ميانگين دماي هوا در روزهاي بهار و تابستان حدود 20 درجه سانتي‌گراد است.

يكي ديگر از نقاط گرم و خوش آب و هواي كانادا شهر ويكتوريا است. اين شهر در ايالات بريتيش كلمبيا قرار دارد؛ و به دليل قرار گرفتن در كناره اقيانوس آرام و كوهستاني بودن دامنه‌هاي شمال شرقي آن، معمولا آب و هوايي گرم و معتدل دارد.

فارغ از دو شهر معرفي شده اگر به دنبال شهري گرم براي اقامت و تحصيل در كانادا هستيد؛ مي‌توان گفت شهرهاي ايالت انتاريو بايد در اولويت شما باشند. البته فراموش نكنيد كه گرم‌ترين شهرهاي كانادا هم داراي زمستان‌هاي نسبتا سرد هستند.

ساير نكات درباره آب و هواي كانادا

فارغ از دماي هوا، براي سنجش آب و هواي كانادا بهتر است درباره موارد ديگري نيز اطلاعاتي كسب كنيد. در درجه اول ميزان بارندگي شايد مسئله مهمي باشد. در اين زمينه نيز نگاهي به آمارها نشان مي‌دهد كه شهرهاي ايالت انتاريو با ميانگين بارش سالانه 600 تا 800 ميلي‌متر، معتدل‌ترين و بهترين نقاط براي زندگي هستند.

به عنوان آخرين نكته درباره تميزي آب و هواي كانادا بايد گفت از اين بابت جاي هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد؛ و آب و هواي همه شهرهاي كانادا به شدت تميز و عاري از هرگونه آلودگي است.

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا...
ما را در سایت خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : vac thevac بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 20 اسفند 1397 ساعت: 19:01

انتخاب بین استرالیا یا کانادا سوال بسیاری از افراد است که در فکر مهاجرت و اقامت در یکی از این دو کشور هستند. قطعا مهاجرت به کشوری دوردست با هدف بهبود شرایط زندگی انجام می‌شود؛ و فرد باید پیش از اقدام به انجام مقدمات این کار، به‌خوبی با جزئیات شرایط مقصد مورد نظر خود آشنا باشد. قطعا شما مقالات بسیاری در رابطه با اقامت کانادا و استرالیا مطالعه کرده‌اید. اما این بار و در این نوشته کوتاه می‌خواهیم نکاتی را در رابطه با مزایا و معایب این دو کشور در مقایسه با یکدیگر مطرح کنیم.

 

سختی‌های دریافت اقامت

البته که دریافت اقامت استرالیا یا  اقامت کانادا راه‌های متنوعی دارد. از جمله سرمایه گذاری، کاری، دانشجویی و… اما فارغ از انواع راه‌های ممکن، می‌توان گفت سختی دریافت اقامت در این دو کشور از میزان یکسانی برخوردار است. اما اینکه کدام کشور از این نظر برای شما مناسب‌تر است؛ بیش از هرچیز به منابع مالی، توانایی‌های شخصی و سایر ویژگی‌های شما بستگی دارد. به عنوان مثال داشتن اقوام درجه یک در کانادا، برای متقاضیان اقامت کاری دارای امتیاز ویژه‌ای است. در حالی که برای دریافت اقامت استرالیا از طریق ویزای کار باید دارای سطح زبان قوی‌تری نسبت به دریافت همین ویزای اقامت در کانادا باشید.

به هر روی باز هم می‌گویم، بهتر است که با تعیین نوع دریافت اقامت و سنجیدن امتیازات و شرایط خود، ببینید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

مهجرت-به-کانادا

 آب و هوا

تقریبا می‌توان گفت کسی نیست که از نظر آب و هوایی بین استرالیا یا کانادا دچار تردید شود. استرالیا دارای آب و هوایی به نسبت معتدل است. آب و هوایی با روزهای گرم و سرد کم و روزهای با دمای معتدل زیاد در طول سال، که تقریبا برای همه افراد مطبوع و دلنشین است.

در مقابل کانادا اگرچه آب و هوایی تمیز و طبیعتی زیبا دارد. اما تقریبا در بیشتر ماهای سال آب و هوایی سرد و زمستانی را تجربه خواهید کرد. در نتیجه از نظر آب و هوایی می‌توان گفت اقامت استرالیا برای ایرانیان جذاب‌تر است.

درآمد و هزینه‌های زندگی

وقتی با دو کشور پیشرفته از نظر اقتصاد، صنعت و شاخص‌های کیفیت زندگی روبرو هستیم؛ باید گفت هزینه‌های زندگی تقریبا معنای خاصی ندارد. به هر روی اگر شما بتوانید کار مناسبی در هر کدام از این کشورها بیابید؛ قطعا می‌توانید از سطح رفاه نسبی برخوردار باشید. البته اگر به صورت عدد و رقم بخواهیم صحبت کنیم باید در نظر بگیریم که حداقل درآمد در استرالیا 18 دلار در ساعت است؛ در حالی که این عدد در کانادا حدود 12 دلار در ساعت است. تقریبا به همین نسبت هم می‌توان گفت هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا به نسبت استرالیا کمتر است.

کاریابی در استرالیا و کانادا

وقتی کشوری به دنبال نیروی کار ماهر است؛ به این معناست که بازار کار آن دارای فضای خالی زیادی برای فعالیت است. البته با توجه به تخصص‌های گوناگون ممکن است بازار کار تشنه فردی مثل شما باشد یا نباشد. اما بجز این مورد بهتر است بدانید در بازار کار کانادا با عدم تسلط مهاجران به زبان انگلیسی برخورد لطیف‌تری وجود دارد؛ و معمولا به شما فرصت بیشتری برای مچ شدن با همکاران و تسلط بر مراودات کاری می‌دهند. در حالی که در استرالیا این موضوع کمتر دیده می‌شود؛ و شما برای پیدا کردن یک کار آبرومند و خوب حتما نیازمند تسلط مناسب به زبان انگلیسی هستید.

جمعیت ایرانیان در استرالیا و کانادا

ممکن است این موضوع برای شما مهم باشد یا نباشد. به هر روی اگر به دنبال کشوری با جمعیت هم‌وطن بالا هستید، بدون تردید کانادا با تعداد بالای ایرانیان ساکن خود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد! اما اگر این موضوع برای شما اهمیتی ندارد، زندگی در استرالیا روال آرام‌تری را دنبال می‌کند.

سایر موارد موثر

آداب و رسوم هر کشور، تنوع فرهنگی و نژادی، اختلاف زمانی با سایر نقاط دنیا، علایق و سرگرمی‌ها، دسترسی به سایر کشورها، نوع رفتار بومیان با مهاجران، سختی فرآیند دریافت شهروندی و حقوق مهاجران، از جمله موارد دیگری هستند که هنگام انتخاب بین این دو کشور باید در نظر داشته باشید.

در نهایت امیدواریم از این نوشته استفاده کرده باشید؛ و بسیار خوشحال می‌شویم که بدانیم نظر شما چیست؟ اقامت در استرالیا یا کانادا ؟ کدام بهتر است؟

خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا...
ما را در سایت خدمات مشاوره اخذ اقامت کانادا و استرالیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : vac thevac بازدید : 171 تاريخ : يکشنبه 12 اسفند 1397 ساعت: 15:49